Materiały edukacyjne i szkoleniowe dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Darmowe szkolenie
W wyniku realizacji projektu „Innowacje edukacyjne w Bieszczadach” powstały materiały edukacyjne i szkoleniowe przeznaczone do wykorzystania w szkołach ponadpodstawowych. Zaliczają się do nich:
1 i 2. Interaktywne zestawy ćwiczeń są adresowane zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów wszystkich klas szkoły podstawowej:
- Interaktywne zestawy ćwiczeń z zakresu technik uczenia się
- Ćwiczenia te to rodzaj narzędzi dydaktycznych, które pozwalają na rozwijanie u uczniów umiejętności wspomagających proces uczenia się. Zaliczają się do nich: relaksacja i motywacja, kreatywne notatki, kreatywność i pamięć.
- Interaktywne zestawy ćwiczeń z zakresu bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni
- Ćwiczenia te to rodzaj narzędzi dydaktycznych, które pozwalają na atrakcyjne przybliżenie młodzieży zagadnień z zakresu bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.
- Materiały do nauki programowania
- Są to dynamiczne scenariusze oraz statyczne konspekty zajęć z nauki programowania na poziomie szkoły ponadpodstawowej.
- Interaktywne zestawy ćwiczeń z zakresu technik uczenia się stanowią pomoc dydaktyczną dla nauczycieli. Służą one aktywizowaniu uczniów podczas prowadzenia lekcji przedmiotowych lub zajęć dodatkowych. Uczniowie mogą również zapoznawać się z ćwiczeniami samodzielnie w domu. Zadania dzielą się na następujące kategorie:
- Relaksacja
- Kreatywne notatki
- Kreatywność
- Pamięć
- Interaktywne zestawy ćwiczeń z zakresu bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni stanowią pomoc dydaktyczną dla nauczycieli do przeprowadzania lekcji z zakresu bezpiecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych. Uczniowie mogą również zapoznawać się z zadaniami samodzielnie w domu. Ćwiczenia poruszają następującą tematykę:
- Cyberprzestrzeń z umiarem
- Wizerunek w sieci
- Komunikacja i netykieta
- Cyberprzemoc
- Prawo autorskie w Internecie
- Ochrona danych i urządzeń
- Bezpieczne zakupy w sieci
- Materiały do nauki programowania pomagające nauczycielom przygotować się do prowadzenia zajęć dodatkowych z zakresu programowania dla uczniów wszystkich klas szkoły ponadpodstawowej. Konspekty scenariuszy dotyczą programowania przy użyciu wymienionych poniżej narzędzi:
- Lego Mindstorms EV3
- środowisko programistyczne Microsoft MakeCode
- wykorzystanie platformy MakeCode do programowania Lego Mindstorms w języku JavaScript
1 i 2. Interaktywne zestawy ćwiczeń są adresowane zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów wszystkich klas szkoły podstawowej:
- nauczyciele: otrzymują instrukcję szkoleniową, zawierającą wskazówki metodyczne prowadzenia lekcji z wykorzystaniem ćwiczeń,
- uczniowie: mogą korzystać z zadań podczas lekcji obowiązkowych lub zajęć dodatkowych, a także samodzielnie w domu